Cristina Ionescu
Psiholog la Liceul Teoretic NaționalDe 9 ani îmi desfășor activitatea în învățământ, iar în decursul anilor am observat că procesul de predare-învățare-evaluare și relația cu elevii nu se poate desfășura într-un mod plăcut și productiv dacă nu sunt implicate răbdarea, respectul, spiritul ludic și autodidactic, precum și o conexiune emoțională între profesor și elevi.
Mă bucur că am avut parte de această experiență extraordinară, de a lucra în domeniul învățământului, deoarece am fost pusă mereu în situații noi și provocatoare care m-au scos din zona de confort și m-au ajutat să evoluez din punct de vedere emoțional și cognitiv. Elevii mei, în decursul anilor, au fost cei mai buni profesori pe care i-am avut vreodată.
Studiile mele în psihologie și în evaluarea, consilierea și psihoterapia copiilor, cuplului și familiei, m-au ajutat să înțeleg mai bine nevoile reale ale copiilor și modul în care pot veni în întâmpinarea acestora. Am înțeles că este inerentă colaborarea între cele trei componente din triunghiul copil – părinte – profesor pentru o bună desfășurare a activității și pentru un proces educațional de calitate și productiv.
Din anul 2017 sunt psiholog în cadrul Liceului Teoretic Național și co-fondator al Asociației Selfpower care are misiunea de a contribui la creșterea nivelului de bunăstare psihică și emoțională a oamenilor de toate vârstele cu care intrăm în contact, prin promovarea serviciilor de psihoterapie, dezvoltare personală și psihoeducație ca normalitate și necesitate.
Articole publicate
Minte versus Creier (I)
Cristina Ionescu2 decembrie 2020 Cabinetul de consiliere psihologică școlară al LTN Din dorința de a înțelege una dintre cele mai mari enigme – propria noastră minte – s-au depus foarte mari eforturi științifice, acestea conducând la dezvoltarea unor teorii și...
Cum gestionăm situația (III)
Cristina IonescuIulia Radu26 noiembrie 2020 Cabinetul de consiliere psihologică școlară al LTN Efectele de orice fel pe care le resimțim în urma pandemiei sunt diferite pentru fiecare persoană în parte. Psihologii școlari din cadrul Cabinetului de consiliere al LTN au...
Cum gestionăm situația (II)
Cristina IonescuIulia Radu23 martie 2020 Cabinetul de consiliere psihologică școlară al LTN... continuare a articolului Cum gestinuăm situația (partea I) În această perioadă e important să ținem cont de faptul că două medii care până acum erau separate pe intervale de...
Cum gestionăm situația
Cristina IonescuIulia Radu16 martie 2020 Cabinetul de consiliere psihologică școlară al LTNÎn această serie de articole veți găsi informații care vă pot fi de ajutor cu privire la această perioadă. Acestea se referă la: Posibile efecte psihologice cu care ne...
Mic ghid de lucru în echipă pentru elevi
Cristina Ionescu 19 aprilie 2019Talentul câștigă meciuri, dar munca de echipă și inteligența câștigă campionate.Primul pas: un obiectiv clar Este foarte important ca la începutul oricărui proiect să se stabilească un obiectiv clar pentru care lucrează întreaga echipă...
Copilul de vârstă școlară
Cristina Ionescu 16 ianuarie 2019 Această perioadă reprezintă cumva sfârșitul copilăriei și debutul primar al pubertății. Majoritatea problemelor din aceasta perioadă sunt legate de învățare și adaptare școlară. Deși copiii de vârstă școlară par să fie deja adaptați...