Educație pentru viață
Articolele noastreMetacompetențe (I) disciplina/autodisciplina
Ioana Dan9 aprilie 2021De curând, într-un articol al domnului prof. univ. dr. Mircea Miclea, am citit următorul fragment: “Ideologia că îi lăsăm pe copii să facă ce vor că astfel le dezvoltăm creativitatea e falimentară din punct de vedere științific și din punctul de...
Povestea fricii de a greși
Iulia Radu5 martie 2021Frica este una dintre emoțiile cele mai greu de tolerat. Câteva expresii prin care această emoție se face remarcată sunt: Nu vorbesc în public pentru că îmi e frică că mă fac de râs Nu povestesc celorlalți despre mine pentru că mă gândesc că o...
Pandemia și experții în educație
Beatrice Molnar28 ianuarie 2021 Ați observat și voi că pandemia ne-a transformat, încet-încet, pe unii dintre noi în experți în educație? Nu în educație timpurie ori în educație incluzivă, nu în educație digitală și nici măcar în ceea ce ține de managementul...
Cum primim și dăruim iubire
Iulia Radu16 decembrie 2020 Cabinetul de consiliere psihologică școlară al LTNCopilul meu în vărstă de 12 ani petrece mult timp în fața laptopului, se joacă diverse jocuri și stă toată ziua închis în camera lui. Când vreau să vorbesc cu el, îl invit la masă sau îi zic...
Minte versus Creier (II)
Iulia Radu7 decembrie 2020 Cabinetul de consiliere psihologică școlară al LTN De-a lungul timpului, nenumărați cercetători au căutat să înțeleagă cum anume funcționează mintea umană și ce relație există între minte și creier. Daniel Siegel, psihiatru și profesor...
Minte versus Creier (I)
Cristina Ionescu2 decembrie 2020 Cabinetul de consiliere psihologică școlară al LTN Din dorința de a înțelege una dintre cele mai mari enigme – propria noastră minte – s-au depus foarte mari eforturi științifice, acestea conducând la dezvoltarea unor teorii și...