Articole recente
Metacompetențe (II) gândirea de tip designer
Ioana Dan6 mai 2021La începutul anilor 2000, în mediul educațional, în cadrul conferințelor internaționale în mod special, a apărut un concept nou, preluat din lumea inovativă a afacerilor, acolo unde a fost dezvoltat inițial. A fost numit simplu și descriptiv:...
Bullying-ul
Iulia Radu20 aprilie 2021În comunitatea LTN, procesul de învățare este centrat pe persoană și pune în evidență individualitatea fiecărui elev. Tocmai de aceea este natural pentru noi să recunoaștem și să valorizăm nevoile socio-emoționale ale copiilor și să investim...
Metacompetențe (I) disciplina/autodisciplina
Ioana Dan9 aprilie 2021De curând, într-un articol al domnului prof. univ. dr. Mircea Miclea, am citit următorul fragment: “Ideologia că îi lăsăm pe copii să facă ce vor că astfel le dezvoltăm creativitatea e falimentară din punct de vedere științific și din punctul de...
Educație STEM la LTN
dr. Alexandra Bărbulescu12 martie 2021LTN membru al New York Academy of Sciences Copiii devin consumatori de tehnologie de la vârste fragede, însă cât de conștient ajung să o folosească? Educația STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics), un concept...
Povestea fricii de a greși
Iulia Radu5 martie 2021Frica este una dintre emoțiile cele mai greu de tolerat. Câteva expresii prin care această emoție se face remarcată sunt: Nu vorbesc în public pentru că îmi e frică că mă fac de râs Nu povestesc celorlalți despre mine pentru că mă gândesc că o...
Viața prin ochii adolescenților
Iulia Radu10 februarie 2021 Cabinetul de consiliere psihologică școlară al LTNAdolescența este o perioadă din viața fiecărui om, cu un specific deosebit. Este acea etapă când copilul este suficient de pregătit să devină independent, autonom și să se îndrepte cu multă...